Followers

Wednesday, May 24, 2017

.:: Gula Petite ::.


Assalamualaikum

Untuk sapa2 yg minat dunia baker ... pasti kenal gula cakery .. klu tgok ig gula cakery nie .. mmg terliurla tgok semua kek2 dier .. 

Awal bulan hari tue .. gula cakery baru launch diorg punya outlet baru di ioi mall putrajaya .... masa tu jugak dier bru launch buku resipi note diorg ... 

ajak en suami pergi ... bg ja alasan nak beli buku resepi diorg ... padalahal sambil menyelam minum air la hehehe


first time jumpa nanie .. founder gula cakery ... peramah benar mak aiii ... saya yg pemalu dan pendiam ja nie .. jadi boleh borak2 dgn dier ... hehe



Order 2 kek nie ... pandan gula melaka & nutella choc kek .. very sedap





 bergambar ngan faouder ... hopefuuly dapat jadi macam nanie satu hari nanti :)



muka selebet n happy dapat notebook resepi ..hehehe

Thank you en suami ... bawak kiter sampai ioi ... klu x ... x der nyer kiter berjalan jauh2 dr selayang hehehe ... sbb kami bukannye suka berjalan di shopping complex klu bukan ada tujuan penting ... hahhaha ... laki bini sama perangai ....

moga satu hari nanti sy dapat buka cafe idaman saya yg diidamkan :)

amin :)

Thanks For Redaing this entry :)

Tuesday, May 23, 2017

.::Assalamualaikum ::.



Assalamualaikum ... Lamanya sy x buka blog kesayangan nie ... 
bila dah bizi memanjang ... blog dilupakan hehehe

Macam2 la nak citer .... dh lama x bercerita kat sini ...
kurang2 dapatla hilang stress di kepala ...

Saya cuba nak menulis lagi macam dulu ... rasa seronk bila share sesuatu di belog ...
semua dapat cerita ... lagi2 hal masak2 ... lamanya x upload picas2 makanan kat belog hahha

tp sy selalu jugak upload di ig ....
ig saya mmg penuh gmbr makanan ... lagi2 produk2 bakery saya ...
huhuhu



ok la ... nanti saya cerita panjang lagi ... kasi warmup dulu ..ya hehe

happy working semua :)

Wednesday, November 16, 2016

.:: Brownies utk anak2 ::.



Assalamualaikum

Pagi nie dh ready brownies utk kakak madina
Jamuan Akhir tahun ... :)

Beria dier nk bwk brownies utk kengkawan ... hehe



Mummy siap deco2 lagik ....
Hope anak2 happy la ...


Thanks For reading this entry :)

Ikhlas
Mummyaza

Tuesday, November 15, 2016

.:: Al Fatihah ::.




Assalamualaikum

Alhamdulillah masih diberi peluang , menikmati hari2 yang indah

Semoga hari ini lebih baik dari semalam ,


Ahad lepas, 13/11/2016 keluarga kami menerima berita sedih ...

Biras saya, iaitu isteri kepada abg ipar saya yg sulong telah kembali ke rahmatullah ..

Mmg x sangka sangat, sebelum ni arwah sihat jer ... Sudah di takdirkan , arwah demam seminggu dan terus pergi .....

Last jumpa Kak Chah awal October lepas ...Kami sama2 balik kg jenguk mak ...Masa balik kg , banyak sangat saya baked kek , Nk katakan semua kek yg saya jual , bwk balik kg ,  X thu la knp sy rajin sgt malam tue, Ingat ramaila kakak2 & adik2 balik,Alih2 keluarga kak chah je balik .... mmg rezeki diorgla bwk balik kek2 saya ... rupanya mmg itula kali terakhir kak chah dpt merasa kek2 saya ...terbayang-bayang lagi ...muka excited dier tgok kek2 sy ... siap dier susun2 dlm tupperware utk bekalkan anak2 ke asrama .... siap dihantar kerumah jiran2 mak lagi ... rasa dihargai  ... hilang penat berbaking ... berjaga malam Lepas nie, dh tiada lagi nak merasa masakan kampung kak chah ...  lauk 'jangan lombok' 'pecal'... masakan org jawa  ... tiada lagi dgr celoteh  ketua chef di dapor mak , x der lagi dh org nak singgah umah saya ... sambil masakkan lauk2 yg sedap2 , bawak pisang bertandan2 ... :(

Semoga Allayarhamah  Kak Chah di tempatkan di kalangan para solihin ... Alfatihah 



kenangan raya lepas ... semoga  abg iq dan anak2 tabah dan kuat semangat



Thanks for reading this entry 

Ikhlas,
Mummyaza

Friday, November 11, 2016

.:: Salam Jumaat ::.



Assalamualaikum

Pagi nie breakfast ja ... coffee wajib tetiap pagi hehe
x boleh x minum hehe

Produktif day hari nie ... 
semoga permudahkan segala urusan



Next entry ya bercerita panjang :)

Thanks for reading this entry :)

Ikhlas 
Mummyaza