Followers

Wednesday, November 16, 2016

.:: Brownies utk anak2 ::.



Assalamualaikum

Pagi nie dh ready brownies utk kakak madina
Jamuan Akhir tahun ... :)

Beria dier nk bwk brownies utk kengkawan ... hehe



Mummy siap deco2 lagik ....
Hope anak2 happy la ...


Thanks For reading this entry :)

Ikhlas
Mummyaza

Tuesday, November 15, 2016

.:: Al Fatihah ::.




Assalamualaikum

Alhamdulillah masih diberi peluang , menikmati hari2 yang indah

Semoga hari ini lebih baik dari semalam ,


Ahad lepas, 13/11/2016 keluarga kami menerima berita sedih ...

Biras saya, iaitu isteri kepada abg ipar saya yg sulong telah kembali ke rahmatullah ..

Mmg x sangka sangat, sebelum ni arwah sihat jer ... Sudah di takdirkan , arwah demam seminggu dan terus pergi .....

Last jumpa Kak Chah awal October lepas ...Kami sama2 balik kg jenguk mak ...Masa balik kg , banyak sangat saya baked kek , Nk katakan semua kek yg saya jual , bwk balik kg ,  X thu la knp sy rajin sgt malam tue, Ingat ramaila kakak2 & adik2 balik,Alih2 keluarga kak chah je balik .... mmg rezeki diorgla bwk balik kek2 saya ... rupanya mmg itula kali terakhir kak chah dpt merasa kek2 saya ...terbayang-bayang lagi ...muka excited dier tgok kek2 sy ... siap dier susun2 dlm tupperware utk bekalkan anak2 ke asrama .... siap dihantar kerumah jiran2 mak lagi ... rasa dihargai  ... hilang penat berbaking ... berjaga malam Lepas nie, dh tiada lagi nak merasa masakan kampung kak chah ...  lauk 'jangan lombok' 'pecal'... masakan org jawa  ... tiada lagi dgr celoteh  ketua chef di dapor mak , x der lagi dh org nak singgah umah saya ... sambil masakkan lauk2 yg sedap2 , bawak pisang bertandan2 ... :(

Semoga Allayarhamah  Kak Chah di tempatkan di kalangan para solihin ... Alfatihah 



kenangan raya lepas ... semoga  abg iq dan anak2 tabah dan kuat semangat



Thanks for reading this entry 

Ikhlas,
Mummyaza

Friday, November 11, 2016

.:: Salam Jumaat ::.



Assalamualaikum

Pagi nie breakfast ja ... coffee wajib tetiap pagi hehe
x boleh x minum hehe

Produktif day hari nie ... 
semoga permudahkan segala urusan



Next entry ya bercerita panjang :)

Thanks for reading this entry :)

Ikhlas 
Mummyaza



Monday, November 7, 2016

.:: Update- Hasil membaking di hari minggu ::.





Assalamualaikum 

Nie hasil baking saya hari Ahad

Penggemar minipack saya
antara regular customer .. kak jue ..ex officemate
selalu dtg pickup kat rumah ..

mekasih kak jue ... slalu support busines saya 



Nutella brownies :)


20pcs creampuff with custard filling :)



gebusss betul tgok kek pandan gula melaka nie ....

buat ala2 minipack ... request dr customer :)

Smalam adik2 ipar datang memeriahkan rumah kami ...
rezei diorg dapatla bwk balik buat tangan ... dessert2 dari mummyaza bakery hehe

Smalam mummy bz x sempat nak masak sedap2 ... jgn serik dtg lagi :)

Thanks for reading this entry :)

Ikhlas,
Mummyaza


.:: Sabtuday ::.



Assalamualaikum

Weekend minggu lepas saya sibuk ...
sibuk di dapor ... x sempat nak kemana

Pagi2 sabtu lepas siap semua order customer ...
melayan karenah anak2 ke karnival sekolah ..
seronok sangat nak pergi karnival nie ... semua dh siap beli kupon awal2


abg entah kemana jumpa kengkawan ...
madina x jumpa kawan2 baik dier ... duk nak berkepit ngan mummy  daddy ja

sekejap je kat sekolah .. terus g ipd shah alam nak hantar order kwn baik 
kwn sejak kechik ... happy dapat jumpa
jadi inspektor polis dh sekarang huhu


1 box 50 pcs creampuff 
Mekasih huda ... order ngan kiter :)

Lepas delivery semua kelaparan ...
jomla kiter cari makan ... teringin nak makan ayam penyet  ..
wong solo ... sedapnyer lahai ... 


chicken wing tu sangat sedap oiii ... sambal kat sini pon sedap .. 
x pedas sgt ... x mcm kat ayam penyet AP .. pedas berapi

Lepas semua kenyang pi ampang pulak ...
delivery utk order dr ex-bos office lama saya ...
bos yg saya sayang hihi ... baik sangat orang nyer :)
mekasih puan rafidah banyak kali repeat order dh nie ...


3box nutella brownies ... katanya nak hantar kat asrama sekolah anak ..
hari nie SPM ... :)

next entry update order ahad plk :)

Thank for reading this entry :)


Ikhlas,
Mummyaza