Wednesday, June 29, 2011

.:: Trip to Kuching Sarawak ..::.

Hai korang semua .. seminggu belog ini sunyi sepi .. tanpa entry ..heee .. hari nie nak curi maser sket menghapdet blog yg kian x terurus nie .. huuuhh .. bukan apa .. penat x habess lagik .. entry nie nak citer pasal trip saya ngan kengkawan ke Kuching Sarawak .. entry sebelum nie sy ader citer ttg company trip nie .. :)

En suami memberi keizinan utk si isteri pergi bersuka ria ke kuching sarawak .. so en suamila yg terpaksa menjadi pengasuh yg x bertauliah selama 2 hari di rumah .. melayan karenah2 buah hati pengarang jantung yg semakin banyak ragamnyer .. huhuhuhuh

Trip 3 hari 2 malam bermula Jumaat 24hb June 2011 .. kitaorg devide into 2 groups .. first group 28 pax .. pegi hari jumaat & second group 25 pax hari sabtu .. first time mengikuti trip bersama kengkawan .. huaaa .. maklumlah sebelum nie x bercampur org .. baru ler kali nie .. nk berkawan2 sket .. hehehe .. flight kami kul 8.00pagi .. so 2 jam sebelum berlepas .. smua kene ader di airport .. huhuhu .. pagi tue .. sy bangun kul 5.00pg .. mengejut en suami utk hantar saya .. bukan ker airport .. tp ke rumah kawan dekat2 sini ajer .. tumpang kawan jer la .. bukan apa .. kesian kat budak berdua nie pagi2 nak jln jauh2 .. masiih ngantukk .. :)

Sampai airport kul 6.30pg .. awal bebenar .. hahaha .. org yg dtg pon x ramai lagik .. sabaaar jer menunggu .. kengkawan dtg .. sementara menunggu tue round2la area klia tue .. cuci2 mata .. nak breakfast mmg x leh .. awal benar .. terkejut perut kangggg .. lepas tue takut nanti dlm flight muntahhh .. pening kerrr kan .. hahahaha memacam pkir .. first time naik flight .. agak jakun siket .. ekekeke

jam 7pg baru la kengkawan dh ramai dtg .. mula riuh rendah airport tue .. happy jerk diorg nak g bercuti .. mase tue sy x rase happy lagikk .. asyik teringat anak .. huaaa .. espesially adek madina .. maser sy pegi td dier nanges2 nak ikut .. tue yg sedey tue .. huhuuhu

lama betul nak menunggu .. sementara tour leader kitaorg menguruskan boarding pass sorg2 .. 28 org smuanyer penat dibuatnyer .. huhuuhu

sajer nak tunjuk bag chumel saya hehehehe

selepas selesai smua .. sorg2 dh dapat boarding pass memasing .. bag pon dh check in .. so marilah la beramai2 menuju ker tempat menunggu flight pulakkk .. kami naik fire fly .. :)

nie maser dalam flight .. huhuhuhu .. mula2 kecut perut jugak .. naseb baik x lama .. cuma 1jam 45 minit jer sampai kuching .. x la raser boriing :)

gambar dlm fligh bersama teman sebilik maser kat hotel nanti .. hehehe .. kak azuwa .. :)

permandangan dalam flight

raser sekejap jerk dhh sampai ponnn :)

kami sampai dlm kul 9.45 pg .. sampai kuching terus disambut oleh agent kat sana utk city tour sebelum balik ke hotel .. :)

tempat mula2 kami pergi .. muzium etnologi .. dimana tempat brg2 sejarah sarawak ader kat cnie .. kat sini cuma setengah jam jerkk .. :)

sebelum pulang .. aktiviti wajib .. bergambar beramai2 .. huhuhu

nie la muziumnyerrr

lepas melawat muzium .. tour guide kami bawak jenjalan sekitar bandar kuching .. lama jugak .. sejam lebih .. dalam kul 1.00 kami sampai opis utk check in .. yeeaaah dapat merehatkan diri .. kami tidur di Majestic Hotel .. betul2 tgh2 bandar Kuching .. sgt bestttttt .. huhuhu .. okey .. next entry sy citer pasal hotel pulak .. :)