Monday, December 30, 2013

.:: Akhirnya ..... ::.




Assalamualaikum,

Monday blues ...!!!
Huhuhuh ... Untuk saya ... Lepas nie tiada lagi Monday blues !!
Owhhh ... Hari nie Isnin terakhir saya di ofis ..
Xtahu nak cakap gembira atau sedih ...
Tapi yg penting ia kenyataan ... uhukuhuk ...



Esok ... Hari last day saya di ofis nie ...
Yer ... Keputusan yg berat ... namun redha ..
Demi utk anak2ku yg terchinta ..
Walaupon saya tiada perancangan lain buat masa terdekat nie ...
Tawwakal .. Dan saya pasti rezeki ada dimana2 ..dtg dlm pelbagai bentuk ..
Yg penting niat, usaha, istiqamah ...dan percaya Allah sentiasa disisi ..
Dalam apa jua keputusan yg dibuat .. Ingat Allah s.w.t
Insya Allah ... ada jalan ...



Hurmm .. 2 3 hari lagi sekolah dh bermula ...
Tahun nie ... Insya Allah ...saya akan menguruskan anak sepenuh masa ...
Lebih berharga masa2 saya jika anak2 sentiasa disisi ..
Hantar & amik anak kesekolah ...
Tahu nie anak sulong saya sudah darjah 1 ...
Sagat risau ... sebenarnya nak biarkan dia naik bas ...
Sekolah jauh sikit dari rumah ..
Kakak madina pula ... 5 tahun ... masih sambung di tadika PASTI ..
dan adik abid akan saya jaga sepenuh masa ..

Kawan2 ader juga membantah keputusan saya ...
Betul ker!! nak jaga anak kat rumah sepenuh masa ...
mesti penat!! boring!!
Huuuhh .. saya tiada jawapan!!
Hanya diam & sengih saja..




Insya Allah .. saya akan merancang sesuatu utk masa saya ..
bukan totally HouseWife
Dgn teknologi2 sekarang .. mcm2 kerja boleh buat .. bukan??
Saya hanya merancang .. Allah swt yg tentukan :)

Bila difikirkan balik ... lebih banyak kebaikan dr keburukan .. bila saya x bekerja ..
Walaupon tahundepan ... NO more shopping berlebih-lebihan ...
Tiada duit poket sendiri .. Kene mengharap duit en suami ajer ..
Phewww!!!





My work station !!
Saya pasti akan rindu ...
PC ini dh hampir 3 tahun bersama saya ...
Banyak berkhidmat utk saya .. tidak pernah buat masalah ... huhuhu
Wahai PCku ... lepas ini kamu berganti tuan ..
Tinggal kamu di sini yaa!! ..
SEDIH!!

Doakan yg baik2 utk saya ..
Utk keluarga saya ... kehidupan saya ..
Semoga segala keputusan yg saya buat dirahmati Allah s.w.t

daaaa!!!

Mode : sediiiiihhh bangattt!!!


Daaaa!!!!


3 comments:

Hadzreen Sara said...

waaa... sedih plak baca yg nih...

Hadzreen Sara said...

waaaa.. sedih plak baca.. muhasabah diri sgt2... huhuhu...

Mummyaza said...

Alamak ... Kak saradh baca belog kiter .. Malu kejap ..hehhe .. Jgn sedih2. Kak ... Kiter skrg satu geng hehehe