Wednesday, August 12, 2015

.:: Hidangan untuk tetamu ::.



Assalamualaikum

Weekend lepas ... jiran2 saya nak beraya ke rumah ...
yerla kan bulan2 raya nie la nak amik kesempatan ziarah rumah jiran2 ...
Time2 biaser  sibuk .... x sempat nak bertegur sapa heheh
Gi kejer pagi2 ... balik dah senja ... gitula ... :)

Jiran saya dh bagi tahu awal2 nak dtg ...
haruslah saya excited memikir menu2 nak menjamu diorg ...

Saya nie kalau org nak dtg lebih suka bagi tahu awal2 ...
 sbb saya suka masak utk tetamu yg dtg ... seronok gitu ...
kdg2 siap google resepi2 semata2 utk tetamu ...

Kalau dtg mengejutt ... mmg la x der apa atas meja tue ...
setakat air kosong dan apa2 yg sempat ajerla ...hehe
tapi x sedap lakan hati bila org datang x hidangkan apa2  hehe

Hanya dua rumah ajer nak dtg ... saya masak mcm setaman nak dtg hahaha
jiran saya siap tanya  ... semua masak sendiriker???
Ha'ah la kak ... semua saya masak .. tau ...
subuh2 saya bangun ... bersilat kat dapor masak semua nie ... sbb takut x sempat
kebetulan ader open house kawan ptg tue ... hehehe


Nie resepi saya dpt dr FB ... NUTTY FRUITY namanya ... atas tue buahan2, lapisan cheese lemon dan bawah sekali nestum ... :)


Saya mmg suka dessert2 nie ... so nie la .. egg tart , brownies+ congobar ...
semuanya dr #mummyazahomebaked ... huhuhu

Semua nie saya masak dr kul 6pg siap semua kul 11 pg ... huhu gigihtau!!!
cuma meehoon tue jer goreng petang2 masa jiran nak sampai .. :)

Okeyla ... panjang bercerita ... mahu pulang  dah nie ... :)

Thanks For Reading This Entry :)

Ikhlas,
Mummyaza

No comments: