Sunday, August 10, 2014

.:: Selamat Hari Raya ::.




Assalamualaikum ...
Hari nie baru nak update pasal raya ... huhuhu ..
Harap2 gambar raya saya tak basi lagi .. hehehe
Org dh 2 minggu  raya ...

Okeyla .. Tahun nie giliran beraya di belah saya Batu Pahat Johor ...
Biaserla kalau beraya di Johor nie lebih meriah berbanding meraya di Pahang .... Org jawa kan .. Balik jer kg mulala mengimbau kembali beraya waktu kecik2 dulu ... huhuhuu.. seronok rasenyer  kenangan2 dulu kan .. ?

Sekarang nie dh tua2 bg anak2 la seronok beraya .. hehhehe
Yg seronoknyer beraya di di bt pahat ... sedara mara smua keliling rumah ajer ...
pagi2 raya berkumpul rumah nenek ... sessi bersalam2 .. bermaaf2an di pagi raya ... mulala ader adengan2 keluar ayer mata hehehe

Pagi raya pula .. mula2 beraya kerumah nenek ..
Tiap2 tahun nenek saya wajib masak masakan kegemaran anak2 dan cucu dier .. maaf yer x der gambar ...
Lontong bersama kuah lodeh serta kuih lopis dier ... mmg tiada tandngan ...
ceewahhh gituuuu ... yg lain biaserla x lupa juga kuah kacang n rendang ...

Lepas rumah nenek ... berayala kami kerumah sedara mara ...pakcik n makcik saya mmg duduk berdekatan jer ... so seronok berjalan ... berjumapa sepupu2 ..
yerlakan ... time2 raya ni jerla dapat berjumapa sekali ...klu x sibuk ngan urusan masing2 ... 

Klau kat rumah makcik n pakcik saya ... yg special sekali nasi impit makan ngan ayam masak kicap ...
mmg feveret saya ... ayam kicap org johor mmg lain siket ... saya x sempat pulak nak risik2 resepi dr makcik ...tp yg pasti mmg sedap ... 
teringat ingat sampai sekarang ... 

Ibu saya pulak ... mmg tiap2 tahun masak menu lain dr yg lain ...
tahun lepas masak nasi dagang ...
tahun nie pulak masak laksa Johor ... habis seperiuk ...
Gambar keluarga di pagi raya ... Inijer la antara gambar yg sopan siket ...
dah berapa kali capture ... sudah betul nak dapat gambar yg sempurna ... hehehe ... dgn adek abid songkok senget, kakak madina seperti biasa dgn peel dier .... huwaaaa ... 
Inilah keluarga kecil saya ... Alhamdulillah tahun  nie dapat berkumpul bersama ...suka dgn gambar nie sbb smua nampak gak sopan kecuali abid & ariq hehehe 

Sebelah malam pulak ... sedara mara saya belah ibu saya dr kluang datang bertandang ... bertanbah neriah rumah ... huhuhu
mmg seronok ... penuh rumah ... hehhehe



Owhh mahu bercerita pasal anak sedra g hensem sorg nie ...
Nie adelah first raya bagi Muhammad Ariq Rizqi ...
Tahun lepas lahir di bulan puasa ... klaur time 7 bulan .. 
kirenyer time raya dier duk dlm equbator ...

Alhamdilliah ariq membesar dgn sihat .. tahun nie dapat beraya ...
sekejap jer maser berlalu ... dh masuk setahun dh umur ariq ..
Mummy doakan ariq sihat2 selalu cepat besar ..  dilindungi-Nya

Raya kedua kami dh balik Jerantut ...
Niela keluaga besar kami di Jerantut  ... 9 org adek beradik en suami ..
tambah dgn menantu & 26 org cucu ... ramai kan ..?
Meriah rumah mak mertua saya ... X payah tunggu tetamu dtg ....
cukup dgn cucu2 jer hehhee ..

Saya balik KL raya keempat ... sbb Jumaat tue en suami kerja la kengkononnyer .. hehheeheh

nanti saya citer pasal holiday raya pulak ... ^_^

Dikesempatan ini... saya menyusun sepuluh sepuluh jari memohon maaf kepada rakan2 /kawan2 ofis/ex-ofis & kawan2 bloger juga ...
seandainyer ader terkasar bahasa ...selama berblog ...tersilap kata ..
maaf dipinta ... Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin ^_^


daaaaa!!!!!!






No comments: