Wednesday, March 11, 2015

.:: Resepi Kek Pandan Marble ::.




Assalamualaikum ...

Weekend lepas aktiviti baking ... dh lama share resepi nie kat FB ..
saya panggil kek cokelat pandan ...hihi
baru nak try buat ... Mudah sgt buatnyer .. 
X lah lama korang kat dapor ... en suami saya pon x sempat nak jerit dr atas ..seperti selalu huhu

"Mummy buat apa tu lama2 kat dapooorr" ... huuuuh!!

Saya dapat resepi nie kat FB ... RESEPI BUAT PUDING
kepada tuan punya resepi  ... Mekasih yer ... :)

Kali nie saya bagi screen capture jer hihi ... nampak sgt malas benor nak taip hihi ...
bende wajib klu dpt resepi baru saya akan screen capture ...
klu nak try resepi xyah susah nak cari ...  sbb kat dapor WIFI  x dapat hihi
so senang kejer .. :)


Bahan2 seperti diatas ... 
1- saya mmg guna susu full creame ajer ...
2-pandan paste x der ... saya ganti dgn air pandan .. 
(just amek beberapa helai daun pandan-blend-tapis .. sukat 1 sudu .. :)


*** Adunan  pandan td , saya campur sedikit perwarna hijau ...  utk dapat warna menarik ...


  Cara mudah 5 STEP sahaja ... :)


SIAP !!! kek yg gebu dan lembut ... :)


SELAMAT MENCUBA!!


Thanks For Reading This Entry :)

Ikhlas,
Mummyaza

No comments: