Thursday, July 2, 2015

.:: Buka Puasa ::.




Assalamualaikum ...

Nak jugak update belog ... Hari nie ofis agak tenang ... marila kita menulis sesuatu ...huhu

Bila jam tepat kul 1 mata saya dh mula layu  .... kuyu ... sayup2 ajer ... Mulala tebayang bantal empuk dirumah ... sedapnya kalau beradu seketika waktu2 begini ... huarrrgghh ..Ngantuks!!

Semalamkan .... en suami offer nak belanja nasik arab ... saya x mahu huhuhuh ... sbb teringin nak makan ayam masak merah hahha ... lagipon mmg feveret abg tuah  ayam merah ... saya boleh bayang wajah2 anak2 saya bila lihat ayam masak merah dihidang di atas meja .... seronok diorg makan ... hehehe ...so teringin pulakla tekak nie nak makan Nasik Tomato .... Siap mssg en suami ... beli bahan2 ... balik saya tinggal masak ajer ...huhuhu

En suami okey ajer ... apa yag saya masak dier makan ajer ... asal lauk baru ...No 'perhangat2
' .. Selalunya saya akan rumah kul 6 petang ... Time tue la kelam kabut .... dah ala2 masuk masterchef malaysia ... memasak dlam masa 1 jam ....  Lintang pukang dapur x yah citer la kan ... asalkan makanan siap dihidang sblum berbuaka .. :)

Saya mmg x suka membeli di pasar ramadhan ... cuma lately nie .. melayankan tekak anak bujang yg teringin nak membeli kuih2 di param ... saya ikutkan ajer ... asalkan habes dimakan ...



Nahh ini juadah semalam ... sempat jugak ..masak ..bertambah2 semua makan ..


Weekend lepas sempatla saya membuat dessert ... utk dimakan waktu berbuka pose sepanjang minggu nie ...huhuhuh .. buat  puding sagu gula melaka n puding caramel ...

Harapkan saya jerla nak menghabeskan desert2 nie ...Sekarang ni pon ader lagi tu ... saya mahu habeskan .... 



Ini juadah berbuka hari minggu lepas ... Klu hari minggu sempatla nak buat menu tambahan ... ROTI JOHN ....huhu dr request en suami .. Donut tue utk si abg yg mengidam kuih param.


Roti John ... Tempting pulak tgok gambar nie ... huhuhu nanti la saya share resepi ... senang jer buatnya ... 


First time nakk entrame dapurku yg x semengah mana ... mozek tabletop pon ader yg tercabut dah tuhhh .... malu aii ... bukan apa .. itu menunjukkan rajin benor tuan rumah kedapor memasak hehehe ..
Lepas berbuka ... mmg selalu kene kemas dapur ... sbb bila esok nak bangun sahur senang ...
dapur dah bersih ... semangat siket nak bangun memasak ... physico sungguh ... hahahah !!!


Okeyla korang .... Nak makan apa ptg nie yerk ...!! idea please??? huaaaaa!!


Thanks for reading this entry .. :)


Ikhlas,
Mummyaza



No comments: