Wednesday, June 24, 2015

.:: Seminggu Berpuasa ::.




Assalamualaikum ..

seminggu dh kita berpuasa .... baru la saya nak menghapdet belog ...
baca belog2 lain .. seronok tgok juadah2 berbuka puasa 
saya x sempat la snap gambar ...
Sebab  x sempat  ... sampai rumah dlm kul 6 suku ... solat asar .. 
terus kedapurrr ... rushing dah mcm gaya masuk masterchef ...
masak kelam kabut ... tinggal lebih kurang sejam ... huhuhu





Alhamdulillah ... mmg x lagi menjejaki kaki ke PARAM ... huhuhu
walopon kelam kabut .. sempat la jugak memasak ...
mengikut permintaan en suami n anak2 yg sememangnya kaki makan hehe
Hari2 order yg macam2 ... 


Nie masa First day sahur ... muka sememeh dua2 ...
yg sorang tue .. alhamdulillah bangun jugak ... klu dikejutkan sahur ...
selera  mengalahkan abang tuah makan hehehe
Tapi .. tgahri dh berbuka yer ... hehhehe
Buat masa nie sehari jer dier dapat puasa penuh ... masa puasa kedua ...
Abang tuah ... dh nampak matured sikit ...
X heran klu adik2 makan depan dia .. 
Yg penting .. masa bebrbuka kena ada makan kegemaran dia ...
ayam goreng!!!



Weekend lepas ... saya balik batu pahat ...
balik pakat adek beradik ... berbuka di kg ... hapening siket ..
berkumpul satu family ... Juadah berbuka penuh satu meja ...
Anak2 saya sampai x thu nak makan yg mana satu  .... :p

Menu2 diatas ... dr makcik2 saya ... cuma kuih cara tu.. ibu saya buat .. :)


Ibu saya sibuk menjahit baju tempahan huhuhu
3 menu nie saya masak ... utk semua ... :p


Desert ... pudimng caramel hasil air tangan ibu ... bluberry cheesecake by #mummyazahomebaked ...hehe .. 2nd trial buat bluberry cheesecake nie ... menjadik jugak ... siap lompat bintang hahhaha



Selalunya saya akan masak waktu sahur ... en suami mmg kene makan lauk baru okey ... masak sesimple yg boleh ... Ini sahur semalam ... ..:)



Dan ini pulak menu berbuka semalam ...
Nasi goreng+ayam goreng ... dan cucur udang kegemaran en suami ..

Okeyla korang ... saya tgh pening pikir nak masak apa berbuka nanti ... :(


Thanks For Reading this entry

Ikhlas
Mummyaza









No comments: