Sunday, April 10, 2011

.:: Bila dapurku sudah berasap ::.

Salam hujung minggu utk kengkawan semua .. minggu nie rumah sya riuh la siket .. sbb family kakak ipar , MIL & PIL, N adek2 semua berada dirumah saya .. anak2 saya paling seronok .. yerla diorg pon boring main berdua jer kat umah .. sesekali sepupu2 diorg dtg .. happy jer ..:)


heeeee .. lama rasanyer saya x post entry masak memasak .. nampak sgtt lama benor dapor saya x berasap .. ihihik .. bukan camtuler ... saya masak jerk kat umah .. tp x sempat nak snap2 gambar .. hehehe .. kesuntukan masa :)


Petang smalam kluarga en suami dtg umah .. tidur semalam .. so saya masakla apa yg sempat jerkk .. sbb smalam saya kejer .. x sempatla nak buat speciaal2 siket .. bake cake ker .. buat pudding ker .. hurrrmm tp x per la .. next timeee .. :)


Untuk makan malam semalam sy cuma masak tomyam & ayam masak merah jerkk .. hheehe .. tupon gigihkan diri .. balik kejer singgah pasar jap beli brg2 dapor .. huhuhuhu .. tp macam biasserla .. MIL saya mmg suka masak .. so dhh masak awal dr rumah .. sup tulang, sambal udang, pecal, n kueh donut .. banyakkan ..?? .. bawak dtg umah sya .. makan ramai2 baru syiok .. sorry yer gambar makanan yg MIL bwk sya x snap .. malu lorrr ... hehehe

tomyam semangkuk untuk saya .. lepas masak test makan dulu .. huhuhu

tomyam seperiuk utk tetamu ... huhuhu

ayam masak merah .. yg x berapa nak merah .. hahaha
Spaghetti .. breakfast kami hari nie .. hehehe .. dah mcm om putih dhh .. pepagi makan western heeeeeee .. tp anak2 sedara saya suka .. breakfast pagi td sy masak mee goreng jugak .. tp x sempat nak amek gambar .. heee .. mee goreng utk MIL & FIL .. takut diorg x biase makan spaghetti .. so sy gorengkan mee jer la .. Alhamdulilah semuanyer habes dimakan .. :)



Sayur kacang buncis goreng

Tghari td pulak saya masak simple2 jer ... keluarga en suami smua dhh balik .. balik awal katernyer nak shopping kat Jakel .. Jakel ader sale yerr .. hehehe .. nie yg x leh duk diam nie ... daddy .. mummy nak beli kain pasaaang leh x .. tetibe heeeeee :)

Pastue sambal udang petai .. favourite en suami ... n ayam goreng utk anak2 saya (lupa nak snap) ekekeke


Last sekali .. gelagat anak2 saya naik motor .. biaserla klu ader pakcik dier yg sorang nie mmg slalu la ajak naik motor .. naseb baik si pakcik nie rajin nak melayan .. :)


tgok abg tuah tue .. kelakor benor letak kaki cam gitu .. hehehe .. :)


k la .. jap lagik nak kuar bawak anak2 pi taman .. bg diorg happy2 siket .. esok dh kene duk nesery pulak .. alahai ciannyer .. kejap benor rase cuti weekend nie .. klu cuti lama kan besttt!!!



daaaaaa ..!!!

4 comments:

tim_fs said...

wah...sumernye nampak sedap2 belaka..

PiNk QisH said...

lingling,senang ke masak tomyam,tak pandai la wat tomyam

Mummyaza said...

mama tims .. biaser2 jer .. x lah sedap mana pon aza masak .. heeeee :)

Mummyaza said...

laling pink qish .. masak tomyam paling senang .. guna jer perencah jual kat kedai tue .. hehehe .. klu nak rasa meh la dtg umah .. :)