Monday, September 18, 2017

.::Melawat Muzium -Tentera Darat Port Dickson::.



Assalamualaikum

Hari nie biasala isnin .... mulakan hari kerja dengan senyuman yaaa ... hehehe walopon mood mmg kelaut pagi nie ....

Bila anak dah besar nie ... senang la di ajak berjalan ... dulu time kecik-kecik malasla mummy n daddy nak pi mana-mana ... sorg2 macam2 ragamnya ... mmg malasla nak melayan ... so duk rumah ajala ... jalan pon pi taman-taman sekitar rumah ja hahahha

Sekarang nie mummy baru perasan .. anak2 sejenis yg minat sejarah hahahaha .... suka peri muzium, suka melawat tempat bersejarah dierorg nampak excited, berbanding kiter ajak g shopping mall hehehhe ... mummy yg mmg x minat sejarah .... anak2 plk yg suka ...hehehehe

Masa ke PD hari tue .. lepas checkout sempatla melawat ke Muzium TUDM  kat PD .... exited sangat diorg ... abid pon sekali HAHAHA .... bila anak2 excited mak pon kene pura2 excited ... sbb  maknya mmg x suka nak pi melawat muzium2 nie hehehehe




Kat sini banyak  pameran kenderaan-kenderaan tentera yang budak2 nie teruja nak naik .... lagi2 abid yg mmg sejenis cepat  excited orangnya  ..... semua jenis dier nak naik


Kat kwasan nie jugak ada jambatan gantung ... kiter boleh feel masuk dalam hutan camner tentera-tentera kiter dulu  .... boleh aja nak ikut jalan bawah ... tp budak2 nie nak lalu jambatan gantung ... gayat jugak di buatnya  HEHEHHE


kawasan terowong dalam tue ... x boleh masuk pulak hehehe ... budak yang paling banyak tanya pasal sejarah tu diaaaa .... abang tuah laaa ... mcm2 tanya ... nasib baik daddy melayan ... sebab daddy kata dier dulu subjek sejarah dapat A ... sebab tue semua dier tahu HAHAHAHA


berhenti rehat jap .... panas weeeiii ... tgahri2 buta ajak masuk hutan .... dah la mummy tgh dalam proses memutihkan kulit kihkihkih

Berpeloh2  duk berjalan kawasan luar stadium nie ... jomla kiter lawat stadium yg berkekon pulak  .... sejuk siket ...

Mummy x banyak amik gambar msa dalam muzium ... besar muziumnya ... mcam-macam ada ... sesuaila kalu nak bawak anak2 pergi sini. Yg penting nak masuk muzuim ni FREE huhuhu

Klu korang bercuti di PD ... masukkan sekali dalam iternary melawat ke muzium nie ... mesti anak-anak suka ....
MUZIUM TENTERA DARAT
Kem Sirusa Persiaran Pahlawan, 
Baru Sirusa,
 71050 Port Dickson, 
Negeri Sembilan, Malaysia


Next Entry sambung jap lagi yerrr  ... Melawat muzium di Melaka pulak huhuhuhu

Thanks For Reading this entry :)

Mummyaza
180917


Post a Comment