Thursday, November 3, 2016

.:: Pastry Class ::.



Assalamualaikum 

Lama jugak x bersiaran ... dekat blog kesayangan nie ...
Lama menyepi ... 

Bila mula rasa rindu nak menulis  .... barulah menjenguk belog ...
kat sini jela tempat bercerita hehehe

Belog pon telah di ubah semua hehehe
moga ada aura baru nak menulis 
amik masa seminggu jugak la nak mengedit semula belog nie
Alhamdulillah sudah sedap sikit mata menmandangnya ..
hehehe


Meh la kita mulakan cerita ...Last 2 weeks punya kelas ...
Lately nie hari  minggu saya di isi dengan kelas2 bakery ...
agak sibuk siket ... dan akhir2 nie jugak sy kene attend beberapa seminar keusahawanan ..
pd hari minggu .... demimu wahai cita2 ku ... sanggup ku lalui hahaha
kununnya ... mahu jadi usahawan bakery ... Doa2kan saya ya :)


Kelas puff dan pastry ... mmg lama betul nak belajar teknik2 buat puff nie ...
sebelum nie klu buat mmg x jadi perfect ... Alhamdulillah lepas kelas  ...
dah tahu teknik2 ... gebus2 puff yg terhasil hehehe
nie antara produk baru dr bakery saya :)


Ini plating dr chef yg mengajar ...
Swan pastry , eclairs , creampuff , profiterolls


Ini hasil air tangan saya ... first time membuatnya ... huhuhu


close up sikit swan saya ... comel x hehee


Mekasih chef banyak bagi tips2 yg berguna ... seronok kelas nie .. banyak kenal baker2 hebat :)

Next time boleh ikut kelas lain pulak 


Thanks for reading this entry :)

Ikhlas,
Mummyaza

No comments: