Wednesday, January 5, 2011

.:: Buah hati sayer ::.


salam smua .. tup tap tup tap .. dahh 2011 .. kejap ajer mase berlalu .. anak2 dhh besar .. ini bermakna sayer semakin tua .. adusss .. tinggal 3 thun lagik nak masuk angka 30 an .. hahaha .. betul ker?? pkir2 balik cam x percaya .. sy dh semakin tua .. dh semakin matang .. x macam dulu lagik dhh .. rasenyer baru lalui zaman remaja .. bersama kengkawan2 .. rindu maser dulu .. tahun nie pulak banyak kengkawan saya dh mula berkahwen .. bertunang .. huhuuu .. klu dapat diundurkan masa .. saya nak kembali ke alam persekolahan .. huwaaa .. sgtt rinduu .. :(
huhu .. apedaaa yg melalut nie .. entry tajuk "buah hati sayer" tetibe citer lain pulak .. hehhe .. okey .. tahun 2011 thun baru yg sy harap akan membawa rezeki kat kluarga kami, thun 2010 banyak dhh halangan dan dugaan yg sy lalui .. huhuh .. dh lumrah hidup .. setiap manusia akan diuji dgn dugaan2 dr Allah s.w.t .. tp en suami slalu nasehat .. SABAR .. satu masa nanti kiter akan tahu jalan kiter .. arah kiter .. yg penting hanya doa dan usaha .. huhuhuhu .. :)
Thun nie jugak .. x der la azam2 baru .. sbb azam2 sblum nie blum smuanyer tercapai .. cuma thun nie azam untuk anak2 saya dan kerjaya saya ... saya mahu menjaga n mendidik anak2 saya dengan sebaik2nyer dan saye mahu mencari kerjaya yg lebih baik .. lebih bagus dr sebelum ini .. Insyallh .. :)
Anak2 saya skrg sudah semakin membesarr .. ini x bermakna sy akan menambah ank lagik utk tahun ini .. hahahah .. tetibe .. no..no..no.. ini x termasuk azam thun 2011 yer .. buat maser skrg nihh cukup la 2 org buah hati sya nie .. peneman saya .. penyejuk hati saya .. tp klu rezeki awal .. kami terima seadanya .. bukan ker setiap anak yg lahir tue ader rezekinye masing2 .. :)
Citer pasal anak2 .. abg tuah sekarang dh 3 thun 2 bulan .. mmg sudah nakal .. x per la .. dh namanyer budak2 biaserla nakal2 tue .. cuma kengkdg nakal2nyer tue mmg menguji sungguh tahap kesabaran kiter .. kenkadng temperature naek .. dan boleh membuatkan kiter menjadi incredible hulk .. hohohoho

nie la budaknyer , abg tuah .. nakal2 abg nie pon, tuah nie rajinnn sgt2 .. aper yg di suruh mesti dier akan buat .. walaupon sambil buat kejer tue mulut dier membebel2 hahahaha .. menurun perangai mummy dier la tue .. sgt rajin basuh pinggan kat dapor, motif utamanye adalah utk main air hehehe .. pantang tgok saya kat dapor .. mesti turuun .. siap tanyerr .. "mummy buat apa tue .. mummy masak ker?? masak aper??? .. hua .. banyak lagik la dier tanyer .. penat nak melayan .. :)

abg tuah pon skrg dhh x pakai pampers .. sy dh try 2 bulan .. skrg dh okeyyy .. tdo pon dh x pakai pampers .. tp sebelum tdo tue kene suruh dier kencing dulu la kan??? klu x mau ngompol mlm2 .. jenuh wooo klu kencing atas tilammm .. tp kengkadang ader jga abg terkucil .. x sempat nak masuk bilik air .. x per abg .. slow2 okey .. lama2 abg okey la tue .. :)

abg pon skrg dhh banyak bercakap .. bertanya .. cuma kiter jer la nak melayan nyer .. klu kene marah sket mesti cakap macam nie .. " mummy nie x sayang tuah pooon" .. hahaha .. pastue dier tanya "knp mummy marahhh tuah" .. budak2 skrg mulut dhh mcm org tua
okey .. sy x hengat dulu saya kecik2 baya tuah dhh pandai cakap mcm tue ker??? .. hahhaah .. yg saya thu dulu sy kuat nanges .. huahuhauha .. :) .. bukan aper .. tuah nie slalu bergaduh ngan adek dier .. bukan bergaduh aper pon .. aper yg adek dier nak main .. dier nakkk jugaaak .. jawabnyer adek dier la yg menages .. biler adek dh nanges .. abg tuah laa yg kene marahhh .. aduhaiii macam2 .. :)

Nie pulak adek Madina Qalesya .. hari nei umur adek 1 tahun 5 bulan .. akhir bulan nie dhh kene cucuk 1 thun 1/2 bulan .. besar dhh .. semaki lasak .. dh mcm boyyy .. nk buat mcm mana .. asyik ngan abg tuah jer .. dh ikut perangai boy .. lasak2 .. pantang lepa sket .. dhh naik.. turun tangga sendiri .. kengkadang risau jugak .. mainan yg dier suka main .. smua mainan abg tuah .. mainan gegirl dier yg saya beli langsung x mo main ... aduuuh adek .. jgnla sampai kebesar yer .. tp adek nie manja sket dr abg dier .. pantan nampak daddy die terus lentok2 kepala .. angkat tangan mintak pelokkk .. hahah .. yg itu okey .. :)

nie muka mengantukkk nie ... budak ini kuat minum susu ... sgt2 kuat .. klu makan mmg x mo suap .. smua nak makan sendiri .. pham2 jer la klu makan sendiri .. banyak jatuh kat lantai dr masuk mulut .. makanan kegemaran adek ngan abg tuah sop ayam , ayam masak kicap n telor dadar .. selera jer diorg makan .. sy pon senang .. x yh pikir nak masak aper utk anak2 saya hahahah.. :)

saya ader gigi rabbit la .. hehhe .. gg baru nak tumbuh 4 btg kat atas 3 btg kat bawahh .. rammbut mcm tue jer laaa .. haluuus jer .. x boleh nak berdandan lagik .. nk buat tocang ker .. pakai reben ker .. hahaha .. tunggu la 2 or 3 tahun lagik .. rambut adek mesti pnjg .. leeh mummy dandan comey2 .. mesti kiut miut .. :)


okey la .. panjang sgtt saya berceloteh hari nie .. mood mengarang dtg daaa .. penatt dhh menaip .. best jugaaak ader blog nie .. klu time2 tensen cam nie .. leh menulis2 .. hilangkan rase stress .. lepas nie korang tahu la .. klu entry saya panjanng2 berjela nie .. bermakna sy tgh stress .. kihkihikihkih .. okey .. skrg dh okey sket .. kepada pembaca blog saya .. timer kacihh krn baca entry2 saya yg kengkadang merapu, kengkadang bercelaru n kenkadang ajer yg okey .. kpd silent reader tue .. terus2 baca blog sayer yer .. klu boleh korang tinggal la jejak korang kat shout mix .. boleh la kiter berkenal2an .. jd kengkawan alam maya .. okey sampai bertemu lagi di entry seterusnyer yer .. :)
daaaa ... !!!!!!!!!!

No comments: