Thursday, January 6, 2011

.:: Citer pasal masak ::.

Salam smua .. hai korang .. skrg kul 10 malam .. curik mase japp update blog .. anak2 tengah khusyuk tgok tv .. biaserla klu x channel ceria x sahh .. hurmm x der chance langsung nak tgok channel lain slagi diorg lum tdorrr .. tp x per la asalkan diorg duk diam dhh cukup baguuss .. leh la mummy dier menghapdet blog .. :)
Entry ari nie tajuk citer pasal masak .. sy bukanla pandai masak sgtt lorr .. msak kut suka ajer .. asalkan leh masuk mulut .. hehhee .. :)
dulu saya mmg x reti & x suka sgtt masak .. tp basic2 tue thu la kan .. mase sekolah2 mmg jarang masuk daporr .. slalu jugakla kene membebel hihihi .. yg saya thu makann ajer apa yg ibu sy masak tetiap hari .. hahaaha .. apa daaaa ... !!!
kawen umur 22thun .. awal sgtt2 .. lepas blajar terus kawen .. x sempat nak blajar masak2 ... masuk kelas masakkan apala lagikkan .. hahaha ..
en suami jenis yg cerewet bab makan2 .. mase mula2 kawen mmg susah sket .. sampai nanges2 tepon ibu .. tanya cam mana nak masak ini .. itu .. bla bla .. sgtt kelakar okey biler dingat balekkk .. hihihi .. :)
Biaserla kan .. saya rase korang pon dulu macam tue jugakkan .. heh
hee .. tp lama kelamaan dhh okeyy sket dhh .. rajin try2 resepi .. sy google ajer dlam internet klu nak try masakkan yg jarang di masak .. biaserla kini teknologi di hujung jari .. mudah & cepat ..
Skrg nie .. dhh 4 thu berkawen .. masak-memasak mmg jd rutin org pompuan .. tp kengkadang mkn kat luar jugak .. hihihi .. klu mood rajin tue .. bnykla menu yg di masak .. klu x .. msak sempoi2 jerla .. Skrg nie .. en suami selaku food tester sayer .. pon suka saya masak .. ader la jugak komen2 positif .. berbanding dr dulu .. tp ader la jugak perlu diperbaiki lagikk .. sy jugak sekarang ader sorang lagik food tester .. iaitu anak bujang saya .. abg tuah .. hahahaha .. klu sy masak suh dier rase mesti dier cakap dgn sejujur-jujurnyer .. hehehe .. " mmmmm .. sedaaaaaapppnyerrr mummy masakkk .. " .. klu masak yg pelik2 sket " aper ni mummy ... x seeedaaap laaaa .. " hahaha .. pandai sungguh kamu memilih makan yer naakk .. :)
okey la penatt sungguh berceriitaa .. stop jaaap meh layan gambar pulak .. :)

Mee Bandung Special .. nie masak dhh lama dhh .. tp x hapdet2 kat blog .. saya suka ngan abg tuah suka .. banyk dier makan ..tp en suami x minat sggtt .. :)

Nie nasik lemak .. buat breakfast utk en suami ngan anak2 .. favourite abg tuah .. anak bujang saya pagi2 mesti mintak makan nasik .. yg palinng dier suka asik lemakkk ..

nie pulak pegedill .. baru jer buat dua hari lepas .. saya buat nie pon sbb teringin nak makan soto .. klu makan soto xder pegedil x sedapp wooo :)

sayur kacang bunciss gorengg sempoii . :)

kari ayam .. saya masak utk breafast .. makan ngan lempeng .. best!best!

nie pulak ikan siakap masak 3 rasa .. en suami sgtt suka ..!!!
okey2 cukup2 gambar masak .. nie gambar hari minggu hari tue .. bawak anak2 pi mandi air terjun .. huawaaa .. anak2 saya seronokk jumpa air .. :)

tgok tuuhh .. adek madina yg cekcii .. suka sungguhh dier .. nampak gg rabbit 2 btg tuuhh :)

abg tuahh yg kesejukkann .. budak ini terlebih2 seronok .. mengigil2 badan dier mandi .. hahaha

Suka tgok gambar nie .. 3 buah hati saya .. daddy yg sgt rajiin melayan karenah budak berdua niihh .. saaayaang kamooo ..!!!
ok laaa .. nie sajer utk entry kali ini .. sampai bertemu lagiikk ..
daaa..!!!!


No comments: