Thursday, October 23, 2014

.:: My Bodyguard ::.



Assalamualaikum,

Antara 3 org anak2 saya, yg rajin mengekor mana saya pergi adek abidla, dierla bodyguard saya hahaha ... klu dirumah pantang nampak saya kesana kesini, terus ikut, dierla peneman saya memasak di dapor, peneman saya sidai baju, peneman saya buat kerja rumah mcm2 la ... sampai saya mandi pon siap ketuk2 pintu bilik air ... hahahah ... 

Nak ikutkan smua hal ... ngan mummy ... kecuali nak tidur ... mesti kene bwh ketiak daddy hehehe ... klu nak susu siap cari botol susu .. terus meluru kat mummy tunjuk botol susu dier ... mcm tue jugak klu dier berak terus pergi kat mummy siap tepuk2 vontot dier ... suh dicuci heheh .. nak ckp x pandai kan , guna baca isyarat jerr...hehehe



Kesayangan saya ... klu nak kluar mesti cari kasut tue ... suka benar dier ngan kasut tue tau ... time nak kluar .. bila dh siap pakai chantek2 ... terus berlari mencari kasut ... dh tahu dh tempat mana mummy letak kasut dier ... terus bg kat mummy suruh pakaikan hehehe ..



Hobi sekarang, menconteng, selamatla dinding2 rumah saya , lepa siket habesss ... gambar tue over tau .. begitu skali mewarna , sebenarnye berebut ngan kakak madina, tu buku frozen kakak ... sibuk dier nak jugak hehehe ... tue yg sampai mcm tu skali mewarna tu ... x kasi kakak amik.. :)


Klu meneman mummy di dapor, penyapu la permainan utama, habes sekeliling dapor nak di sapunya ...  nie last week punya gambar ... meneman mummy masak,  penat dier , ngantuk sangat ...


Tgh mamai ..  hehehe


Last2 tidur kat peha abg, bila angkat kebilik terus segar bugar x boleh tidur ...  yg abg tue saja suh duk dapor blajar ngan mummy, sambil mummy masak sambil ajar dier ... gigih x mummy?? ... budak sorang nie bukan boleh tinggal kalau suh blajar ... ader jer helah dier ... lepa siket .. tgok2 dh duk depan tv ... hadoiiilaaa ....


Nie teman mummy buat donutttt ... tidur sambil duduk hehehe


Last2 mummy baringkan ... lena pulak dier tidur ...  huhuhuh


Nie smalam punya cerita, meneman mummy mengvakum rumah , alih2 dier yg tidur atas sofa ... bunyiii vakum sekuat tue pon dier boleh lena ... abid .. abid .. :)


Okla nak lunchhh ... td sempat masak pagi2 ... bento diorg hari nie ... ayam masak kicap , sotong masak kunyit ... donut gebuss buat skali lagik smalam frozenkan ... goreng pagi td ... utk breakfast diorg ... :)

Happy Lunch !!!

Thank You For Reading this entry :)


Ikhlas,
Mummyaza



No comments: